The wishlist name can't be left blank
Logg ut Logg Inn

Leverings- og garantibetingelser

  1. Prisene omfatter ikke merverdiavgift, særavgifter eller andre offentlige avgifter. Leveringsbetingelse: FCA vårt lager.

  2. Selger tar forbehold om justering av avtalte priser dersom det før leveringsdagen inntrer endringer i valutaforhold og/eller tollsatser og andre offentlige avgifter.

  3. Rett til endring i konstruksjoner ogtypebetegnelser forbeholdes.

  4. Oppgitt leveringstiderer basert på opplysninger fra selgers leverandør og selger forplikter seg til å gjøre det han kan for at leveringstiden blir overholdt. Forsinket levering gir alene ikke kjøperrett til annullering av kontrakt eller krav om erstatning. Hvis kjøper ikke kan motta varen til avtalt tid, vil lagring besørges for kjøpers risiko. Selgeren kan kreve oppgjør i samsvar med salgsavtalen som om levering hadde funnet sted.

  5. Forsendelse skjer for kjøpers regning og risiko. Dersom kjøper ønsker varene assurert for sin regning, må selger opplyses om dette skriftlig ved bestilling.

  6. Selger har salgspant i solgte gjenstander til sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen inklusive eventuelle renter og omkostninger. Selger har rett til å ta gjenstanden tilbake hvis kjøperen misligholder sin betalingsplikt.

  7. Betalingsvilkårene er 21 dager netto. Postoppkrav kan benyttes til nye kunder og kunder som ikke er kredittgodkjente. Kontantrabatt gis ikke. Andre betalingsmåter for større leveranser må avtales i hvert enkelt tilfelle. For spesialbygget utstyr erlegges 1/3 av kjøpesummen ved bestilling. Ved for sen betaling belastes etterskuddsrente.

  8. Den oppgitte leveringstiden gjelder fra den dagen alle tekniske data, priser og andre forhold vedrørende den bestilte varen er klar.
  9. Forsinkelser i transport fra selger til kjøper innvirker ikke på betalingsvilkårene.

  10. Kjøpers reklamasjonsrett omfatter kun skade som skyldes fabrikasjons- og materialfeil. Reklamasjonsretten bortfaller 12 måneder etter leveringsdato hvis ikke annet ikke er avtalt skriftlig.

  11. Selgers ansvar omfatter bare selve varen og ikke følgeskader eller tap.

  12. Garantiservice ytes ved selgers eller fabrikkens serviceavdeling i den ordinære arbeidstid. Denne omfatter gratis reparasjon eller utskifting av defekte komponenter, samt nødvendig kontroll og justeringsarbeider på den leverte varen. Forsendelsesomkostninger dekkes av kjøper.

  13. For garantiservice som ytes utenfor selgers verksted skal selgeren ha dekket sine kostnader til reise og diett samt 70% av normal timesats for reisetiden. Denne timesats gjelder også for reisetid ved ordinære servicebesøk. Instruksjon av kjøpers personell betraktes som vanlig service arbeid.

  14. Skader som påviselig skyldes uforsiktig behandling eller bruk i strid med gitte bruksanvisninger omfattes ikke av garantien.

  15. Transport til og fra selgers verksted skjer for kjøpers regning og risiko.

  16. Ønskes installasjon og idriftsettelse utført av selger, skjer dette på rimeligste måte for kjøpers regning. Ventetid og avbrudd i monteringen samt ekstra reiser som følge av dette, belastes kjøper såfremt de ovennevnte forhold ikke er forårsaket av selgers personell eller den leverte varen. Anmoder kjøper selgers personell om å utføre arbeid utenfor deres oppdrag eller fagområde, blir omkostningene belastet kjøper. For slikt arbeid gis ingen garanti.

  17. Bindende kjøpsavtale er inngått når selger har bekreftet kjøpers bestilling. Avtalen kan bare endres eller sies opp med selgers skriftlige samtykke.

  18. Retur av kjøpt utstyr kan kun finne sted med selgers samtykke og skjer for kjøpers regning og risiko. Returnert utstyr krediteres med inntil 80% av salgsverdien for standard lagervare i uanbrukket emballasje og ubrukt stand. Spesial utstyr produsert etter kundens spesifikasjoner tas ikke i retur. Det samme gjelder produkter som er spesialbestilt og som ikke inngår i selgers standardleveringsprogram.

  19. Ved tvistemål vedtas Oslo tingrett som verneting.